Legal information
特定商取引法に基づく表記
<販売業者>
GradationDesign
<運営統括責任者名>
田中 マサシ
岡本 悠壱
<所在地>
〒150-0001
東京都渋谷区神宮前3−1−24 #601
<お問合せ>
<ホームページ URL>
https://www.gradation-design.jp
<販売価格>
各商品ページをご参照ください。
<商品代金以外の必要料金>
消費税 :10%
送 料 :日本国内一律8,000円
<支払方法と支払時期>
・銀行振込(先払い)
・クレジットカード
・PayPal
<お支払い期限>
銀行振込:ご入金確認後の出荷となります。
クレジットカード:購入確定時にクレジットカード会社より請求。
PayPal:購入確定時にPayPalより請求。
<領収書発行>
商品に領収書は同梱しておりません。必要な方は、ご使用になられた決済会社から発行される利用明細書をご利用ください。税務上正規の領収書として認められます。
<商品のお引渡>
決済完了確認後にNFTタグ埋込み等の最終処理工程を行い発送となります。
発送については、購入者に別途ご連絡を行います。
※商品ページに別途記載がある場合はそちらに準ずる。
※土・日・祝日および別途ご連絡した休日は発送業務を行いません。
※作品の性質上、複数商品の同梱は出来兼ねますこと予めご了承ください。
※在庫状況やその他何らかのの事情により万が一発送遅延が発生する場合は別途ご連絡いたします。
<返品(返金)・交換・キャンセル等>
アート作品の性質上、いかなる場合も返品、返金、交換、キャンセルはお受け致しません。
品質管理には万全を期しておりますが、商品の加工における風合いの違い、品質における判断基準は各所、各個人で異なります。明らかな破損や瑕疵の場合は、返品(返金)・交換を承りますが、当社基準において明確な破損や当社側の明らかなる瑕疵と見受けられない場合は、原則として返品(返金)・交換はお受けできません。
ご購入商品到着時における破損や瑕疵、誤送があった場合に限り交換・返品をお受けいたします。
その場合は商品到着後7日以内にコンタクトフォームよりご連絡のうえご返送くださいますようお願い致します。
該当商品が7日以内に当方に到着した場合のみ、商品の交換をいたします。
(該当商品到着後、返品(返金)・交換商品と確認できた場合)
在庫が無く、交換が不可能な場合は返金対応とさせていただきますのでご了承ください。
(交換商品がある場合や同等商品にて対応が出来る場合は、返金はいたしかねますことご了承ください。)
未開封であっても、商品到着後7日を過ぎてしまうと、いかなる事情があっても返品(返金)・交換をお受けすることができませんのでご注意ください。
※8日以降到着した場合の商品返送に伴う送料はお客様のご負担とさせていただきます。
※お客様判断による破損や瑕疵の商品を当方が受け取った後、それらに該当しないと判断された場合のお客様への返送の送料はこちらで負担いたします。
オーダーメイドで製作した商品についても、いかなる事情があっても返品(返金)・交換はお受け致しません。
限定商品・コラボ商品・受注生産商品につきましても返品・交換をお受けできません。
また、セール商品は全て返品・交換の対象外となります。
暗号資産を用いた取引における送金ミスなどへの対応は当方側では行いません。
お客様個人でご解決いただくようお願い致します。
また、同様の理由で商品代金が未納の場合は商品を発送いたしません。
発送後、不在や住所不明等でお届けできない場合、メールにてお知らせいたします。
返信がないまま保管期間が終了し、そこから3日間連絡がない場合、キャンセル事務手数料1000円+商品代金の10%+送料を差し引いた額を返金するとともに、キャンセルとさせていただきます。
この場合、ご購入いただいた商品を再度購入する場合には割引か差額相殺などの対応は致し兼ねますことをご了承ください。
返品・交換については以下の条件が全て満たされていることが必要です。
(1)当社の瑕疵がある場合。
(2)返品(返金)・交換を希望される商品が未使用であること。
(3)商品の付属品、添付品、請求書等をお届け時の状態でご返送いただくこと。
当社に瑕疵がある場合であっても、下記項目に該当する商品の返品(返金)・交換はお受けできません。
(1)1度でもご使用になられた商品
(2)お客様の過失による商品の汚損・破損の生じた商品
(3)お客様ご自身が加工を施した商品、または修理やクリーニングをおこなった商品
(4)商品パッケージ等を汚損・破損・紛失・破棄されている場合
パソコンや携帯端末での閲覧という特性上、利用者の閲覧環境によっては商品の画像が実際の色目と異なる場合があります。画像の色味や風合いの差異については弊社の不備として扱いませんので予めご了承ください。
<キャンセルについて>
決済完了後はキャンセルをお受けできません。
止むを得ない事情がある場合に限り特例としてキャンセルをお受けすることがあります。
止むを得ない事情とは、以下のことを指します。
①クレジットカードの不正利用
②その他、①に準じる内容であり、当社が相当と認めた発注
上記例のように、不可抗力により意図しない発注がなされ、それがお客様個人では対処ができなかったものに限りキャンセルをお受け致します。
正確には、キャンセルのご連絡をいただいた際に当社にて判断いたします。
・キャンセル事務手数料:3,000円
・キャンセル料:お支払い総額の10%
<Distributor>
GradationDesign
<Name of the Chief Operation Officer>
Masashi Tanaka
Yuichi Okamoto
<Location>
150-0001
3-1-24 #601 Jingumae, Shibuya-ku, Tokyo
<Inquiries>
Please contact us using the contact form.
<Home page URL>
https://www.gradation-design.jp
<Sales price>
Please refer to each product page.
<Necessary charges other than the price of the product>
Consumption tax: 10% *Japan Customers
Shipping fee: Varies depending on the product and specifications, and will be separately announced to purchasers.
<Methods of Payment and Payment Period>
Bank transfer (prepayment)
Credit card
PayPal
<Time limit for payment>
Bank transfer: Shipment will be made after payment is confirmed.
Credit card: Charged by the credit card company upon confirmation of purchase.
PayPal: PayPal will charge you upon confirmation of purchase.
<Receipt Issuance>
Receipts are not included in the package. If you need one, please use the statement issued by the payment company you used. This will be recognized as a legitimate receipt for tax purposes.
<Product Delivery>
After confirming that payment has been completed, final processing steps such as embedding NFT tags will be carried out and the product will be shipped.
We will contact the purchaser separately regarding shipping.
* If there is a separate notice on the product page, please follow that.
* Shipping is not available on Saturdays, Sundays, public holidays, or holidays notified separately.
* Due to the nature of the works, please note that multiple products cannot be shipped together.
* In the unlikely event that there is a delay in shipping due to inventory status or other circumstances, we will contact you separately.
<Returns (refunds), exchanges, cancellations, etc.>
Due to the nature of artwork, we do not accept returns, refunds, exchanges, or cancellations under any circumstances.
Although we take all possible measures to control the quality of our products, the texture of the products may differ in processing, and the criteria for judging quality may differ from one place to another and from one individual to another. We will accept returns (refunds) or exchanges in the case of obvious damage or defects, but we will not accept returns (refunds) or exchanges in the case of clear damage or no obvious defects on our part according to our standards.
We will accept exchanges or returns only in the case of damage, defects, or misdelivery upon arrival of the purchased product.
In such cases, please contact us using the contact form within 7 days of receiving the product and send it back to us.
We will exchange the product only if the relevant product arrives at our office within 7 days.
(If the item is confirmed to be a returned (refunded) or exchanged item upon arrival)
Please note that we will issue a refund if the item is out of stock and cannot be exchanged.
(Please note that no refunds will be issued if there is a replacement product available or if an equivalent product is available.)
Please note that we cannot accept returns (refunds) or exchanges under any circumstances after 7 days of product arrival, even if the product is unopened.
*The customer will be responsible for shipping costs associated with returning merchandise if it arrives after 8 days.
*We will bear the shipping costs for returning merchandise to the customer if we receive merchandise that is damaged or defective at the customer's discretion and it is determined that the merchandise does not fall under any of those categories.
We do not accept returns (refunds) or exchanges of custom-made products under any circumstances.
We also do not accept returns or exchanges for limited edition products, collaborative products, and made-to-order products.
In addition, all sale items are not eligible for return or exchange.
We will not be responsible for any mistakes in the transfer of money in transactions using crypto assets.
We ask that you resolve such issues on your own.
We will not ship items if payment has not been received for the same reason.
We will notify you by e-mail if we are unable to deliver your order due to absence or unknown address after shipment.
If the storage period ends without a reply and you do not contact us for 3 days from that point, we will refund you the cancellation administration fee of 1,000 yen plus 10% of the product price plus shipping costs, and also cancel the order.
Please note that in this case, we will not be able to offer a discount or offset the difference if you wish to purchase the item again.
All of the following conditions must be met for returns and exchanges
(1) If the product is defective.
(2) The product you wish to return (refund) or exchange must be unused.
(3) The product must be returned with all accessories, attachments, invoices, etc. in the same condition as when delivered.
Even if the Company has a defect, the Company will not accept returns (refunds) or exchanges for products that fall under any of the following items
(1) Products that have been used even once
(2) Products that are stained or damaged due to the customer's negligence
(3) Merchandise that has been altered, repaired, or cleaned by the customer
(4) Merchandise whose packaging has been defaced, damaged, lost, or destroyed
Due to the nature of browsing on a computer or mobile device, the color of the product image may differ from the actual color depending on the user's browsing environment. Please note that any difference in the color or texture of the image will not be treated as a defect on our part.
<Cancellation Policy>
Cancellation is not accepted after payment is completed.
Cancellation may be accepted only under unavoidable circumstances as a special exception.
Unavoidable circumstances include, but are not limited to, the following
(1) Unauthorized use of a credit card
(2) Other orders that are similar to (1) above and are deemed appropriate by the Company.
As in the above example, we will accept cancellation only when an unintended order is placed due to force majeure and the customer could not handle the situation on his/her own.
The exact cancellation will be determined by our company at the time the cancellation is notified.
Cancellation administration fee: 3,000 yen
Cancellation fee: 10% of the total amount paid